Herberg Heemskerk & YOBBwijs

Coaching, workshops en training voor de Kinderopvang professional

Speciaal voor pedagogisch coaches en (assistent) leidinggevenden die werkzaam zijn in alle takken van de kinderopvang.

In een lerende kinderopvang organisatie zullen de leidinggevende en de (pedagogisch) coach zich steeds minder sturend opstellen. Zij worden steeds meer die betrokken, beschikbare coach aan de zijlijn. De coach die pedagogisch medewerkers aanmoedigt, uitlokt, steunt als het even lastig is en PM-ers blijft begeleiden naar zelfstandigheid en zelfreflectie.

Recht op coaching voor de PM-ers is verankerd in de wet IKK, maar....wie coacht de coach?

Kinderopvang is een vak.  Samen en stapsgewijs zorgen we ervoor dat ook de coach en leidinggevende toekomen aan zelfreflectie en permanent leren.

Persoonlijk maatwerk

Herberg Heemskerk & YOBBwijs verzorgen coaching voor de kinderopvang coaches en leidinggevenden. Veelal maatwerk, 1 op 1 in de Herberg-praktijk in Heemskerk. Maar ook individueel op locatie mogelijk.

Niks moet...alles mag.  Vanuit zelfreflectie en zelfzorg kies jij doelen waaraan jij wilt werken.

Ik ondersteun je bij de stappen die jij kiest te gaan nemen.

Intervisie workshop Herberg Heemskerk

"De  -alleen-maar-advies-  methode'

Tijdens deze bijeenkomst maak je kennis met deze laagdrempelige intervisie methode en ervaar je de voordelen van deze korte werkvorm. Je oefent met de stappen van deze methode, aan de hand van je eigen praktijksituaties of die van de collega-deelnemers. Je begrijpt hoe je de "alleen-maar-advies-methode" binnen jouw organisatie kan inzetten. De theoretische onderlegger krijg je mee naar huis.

Visionboard workshop Herberg Heemskerk

"Coachen vanuit kernwaarden"

Jij coacht, omdat je dat belangrijk vindt; voor de kinderen, voor de medewerkers en voor de organisatie. Jij coacht vanuit jouw hart; daardoor ben jij zo'n kei in je vak en worden medewerkers graag door jou gecoacht. Vanuit welke persoonlijke waarden coach jij?  Via een visualisatie oefening, gaan we naar het kernwaarden spel en daarna:  knip & plak ...met afbeeldingen en teksten.  Na deze workshop ga je naar huis met jouw top 5 kernwaarden in beeld.

Combineren op 1 dag

Heb je zin om beide workshops te volgen, dan kun je je inschrijven voor een hele dag.

Data voor open inschrijving voor 2022 volgen.

Wil je daar niet op wachten en met een groepje collega's deze workshops doen? Gebruik gerust het contactformulier, we komen vast op een dag die voor jullie handig uitkomt.

Marjan

Na mijn SPH opleiding ben ik in 2001 gestart in de peuteropvang, waar VE omarmd werd binnen het welzijnswerk.

Sinds 2009 ben ik werkzaam in de Kinderopvang. Ik  ben begonnen als tijdelijk vervanger van één van de leidinggevenden. Ik was gelijk "verkocht" en tot op de dag van vandaag ben ik in dit werkveld "blijven hangen" ;)

Ik heb ervaring opgedaan in alle takken van kinderopvang: het kinderdagverblijf, peuteropvang, tussen-schoolse en buiten schoolse opvang. Ik heb mogen samenwerken met kleine teams en juist hele grote. Met opvang voor 20-tot 120 kinderen per dag.

Mijn stijl van leidinggeven was coachend. Dus het was voor mij een kleine (logische) stap, om mij te gaan ontwikkelen tot kinderopvangcoach. Ik heb in de praktijk ervaren dat leidinggeven en daarna het zijn van pedagogisch coach/beleidsmedewerker, echt een vak is.

Met eigen uitdagingen, lastig-heden en successen. Een vak waarin een groot beroep gedaan wordt op je persoonlijkheid, authenticiteit, waarden en vaardigheden. Een vak waarin je uitgenodigd wordt, om ook je eigen koffer te blijven aanvullen met kennis en kunde.

Jij en ik- we blijven permanent leren en groeien.

Ik kijk uit naar onze ont-moeting.

Aangesloten bij beroepsvereniging CAT en geschillencommissie GAT

Contactgegevens: